Ιδεοθύελλα – Καταιγισμός Ιδεών ”Τι μας προσφέρει ο ήλιος.”

Ιδεοθύελλα ? Καταιγισμός ιδεών.
Δημοτικό Σχολείο Ζαρού
Τάξη: Α΄
Εκπαιδευτικός: Πυραλεμίδου Μαρία
Σχολικό Έτος: 2014-15
Με αφορμή το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος της Α΄ Τάξης «Τι μας προσφέρει ο ήλιος;», εφαρμόστηκε στην τάξη η μέθοδος της Ιδεοθύελλας ? Καταιγισμού ιδεών.
Αφού στα προηγούμενα μαθήματα έγινε αναφορά στο τί είναι ο ήλιος, πως αντιλαμβάνονταν οι άνθρωποι την έννοια του ήλιου μέσα στους αιώνες, πώς φτάνει το φως του στη γη και πώς έχουμε μέρα και νύχτα, τέθηκε στους μαθητές το ερώτημα: «Με βάση αυτά που έχουμε συζητήσει μέχρι τώρα, τι νομίζετε ότι μας προσφέρει ο ήλιος;»
Οι μαθητές έδιναν αυθόρμητα απαντήσεις, οι οποίες γράφονταν στον πίνακα χωρίς να σχολιάζονται ούτε από μένα ούτε από τους ίδιους. Στη συνέχεια οι ιδέες αυτές χωρίστηκαν σε δυο κατηγορίες, στα θετικά και στα αρνητικά.
ΘΕΤΙΚΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Μέρα/ νύχτα (με βοηθά να ξεχωρίσω πότε έχω μέρα και πότε νύχτα).
Μεγαλώνουν τα φυτά.
Μας ζεσταίνει.
Μας δίνει φως.
Βοηθάει τα ζώα.
Χρησιμοποιούμε την ενέργειά του γιατί ζεσταίνουμε το νερό στον ηλιακό.
Μας προστατεύει από τον πάγο.

ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Μπορεί να μας κάψει το δέρμα μας.
Μπορεί να βάλει φωτιά στη γη.
Μπορεί να κάνει τη γη έρημο.
Μπορεί να κάψει τα δέντρα.

Προκειμένου να βρούμε με ποιους τρόπους μπορούμε να προστατευτούμε, μοίρασα στους μαθητές μια ζωγραφιά στην οποία εικονιζόταν μια παραλία με ανθρώπους να κάνουν μπάνιο. Οι μαθητές εντόπισαν και χρωμάτισαν ότι υπήρχε στη εικόνα που μπορούσε να προστατέψει τον άνθρωπο π.χ. ομπρέλα θαλάσσης, γυαλιά ηλίου, αντηλιακό, παντόφλες, ελαφριά και ανοιχτόχρωμα ρούχα και άλλα.
Με το τέλος της εργασίας οι μαθητές ρωτήθηκαν αν η διαδικασία τους άρεσε, αν το ευχαριστήθηκαν και γιατί. Η απάντηση ήταν σχεδόν ομόφωνη, τους άρεσε γιατί έλεγαν τη γνώμη τους, γιατί δεν χρειαζόταν να γράψουν και αντί γι? αυτό μπορούσαν να ζωγραφίσουν τις απαντήσεις τους.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση